Erdei szenzormotoros torna
ESMT

Napjainkban a városi gyerekek egyre kevésbé találkoznak a természettel, a szabad mozgás örömével és ez sajnos komoly károkat okoz a fejlődésükben. Az ESMT, Erdei SzenzoMotoros Torna során beszéddel egybekötött feladatokat végzünk a szabadban, amivel az idegrendszeri érést segítjük elő.

Az ESMT foglalkozások segítséget nyújtanak olyan óvodás/iskolás gyermekek számára, akik:

Kevés időt töltenek a szabadban, természetben; mozgásszegény környezetben élnek.
Beszédük, szókincsük elmarad kortársaikétól, beszédhibájuk van.
Nehezen kezelhetőek, dühkitöréseik vannak, nehezen kezelik az érzéseiket, esetleg bántják a társaikat vagy a pedagógusokat.
Tanulási nehézséggel küzdenek. Felmerült a gyanúja a diszkalkuliának, diszlexiának, diszgráfiának. Nehezen olvasnak vagy nem értik, amit olvasnak. Csúnya az írásképük, rossz a helyesírásuk.
Ügyetlen a mozgásuk, rossz a mozgáskoordinációjuk, gyakran elesnek vagy nekimennek dolgoknak, rossz az egyensúlyérzékük.
Túlmozgásosak, képtelenek végig ülni a tanórát, zavarják annak menetét; figyelmetlenek.
„Szétfolynak” az iskolapadban, állandóan támasztják a fejüket, térdelve ülnek a széken, kidugják a nyelvüket írás/rajzolás közben (fennmaradt csecsemőkori reflexekre utal).
Valamilyen kódot kaptak vagy fennáll a gyanúja, hogy idegrendszeri értetlenséggel élnek pl. Autizmus spektrumzavar, Asperger-szindróma, hiperaktivitás, ADHD, SNI…
Iskolaéretlenek.
Rajzkészségük, finommotorikus, grafikus készségeik elmaradnak kortársaikétól.
Nagyon elfáradnak az iskolában, délután már kezelhetetlenek.
Kevés időt töltenek a szabadban, természetben; mozgásszegény környezetben élnek.
Szenzoros feldolgozási problémával küzdenek (pl. bizonyos dolgok tapintásától irtóznak).

Mi fán terem az ESMT?

Az ESMT, Erdei SzenzoMotoros Torna során a mozgásfejlesztés az erdőben történik a természet adta lehetőségeket kihasználva. Az ESMT kifejlesztése során a TSMT fejlesztő tornafeladatokat vitték ki erdei körülmények közé, hogy azok még hatékonyabbak legyenek. A friss levegőn végzett mozgásfejlesztő gyakorlatok nemcsak az idegrendszeri érést segítik elő, de immunerősítő hatásuk is van. Az erdei szenzomotoros torna során a mozgásra és beszédre épülő feladatok „bekapcsolják” az idegrendszert, új idegpályák létesülnek. A feladatok meghatározott sorrendben, ismétlésszámban, heti rendszerességgel, egyénre-csoportra szabva segíti a gyerekek idegrendszeri érésének a felgyorsítását, illetve az egyes területeken található deficitek mérséklését, megszüntetését.

Miért szükséges a fejlesztés?

A felmérések sajnos azt mutatják, hogy egyre több gyerek szorul fejlesztésre, ahogy ezt a gyerekekkel foglalkozó szakemberek is látják. A mozgásszegény életmód, az egészségtelen táplálkozás és a rengeteg elektronikai eszköz (Tv, rádió, laptop, mobiltelefon) együttesen akadályozzák, hátráltatják a gyermekek fejlődését már csecsemőkortól kezdve. Ezek a deficitek általában nagycsoportos korban jönnek ki a leginkább, amikor kiderül, hogy sokan iskolaéretlenek. Akik így kezdik az iskolát nehezen birkóznak meg az elvárásokkal, amit az iskolai élet megkíván tőlük és lemaradnak. Mostmár egyre inkább elterjedt, hogy mozgásterápiával rengeteget lehet segíteni a kortársaiktól eltérő képességű gyerekeknek.
A felmérések sajnos azt mutatják, hogy egyre több gyerek szorul fejlesztésre, ahogy ezt a gyerekekkel foglalkozó szakemberek is látják. A mozgásszegény életmód, az egészségtelen táplálkozás és a rengeteg elektronikai eszköz (Tv, rádió, laptop, mobiltelefon) együttesen akadályozzák, hátráltatják a gyermekek fejlődését már csecsemőkortól kezdve. Ezek a deficitek általában nagycsoportos korban jönnek ki a leginkább, amikor kiderül, hogy sokan iskolaéretlenek. Akik így kezdik az iskolát nehezen birkóznak meg az elvárásokkal, amit az iskolai élet megkíván tőlük és lemaradnak. Mostmár egyre inkább elterjedt, hogy mozgásterápiával rengeteget lehet segíteni a kortársaiktól eltérő képességű gyerekeknek.

Az ESMT foglalkozások segítséget nyújtanak olyan óvodás/iskolás gyermekek számára, akik:

Kevés időt töltenek a szabadban, természetben; mozgásszegény környezetben élnek.
Beszédük, szókincsük elmarad kortársaikétól, beszédhibájuk van.
Nehezen kezelhetőek, dühkitöréseik vannak, nehezen kezelik az érzéseiket, esetleg bántják a társaikat vagy a pedagógusokat.
Tanulási nehézséggel küzdenek. Felmerült a gyanúja a diszkalkuliának, diszlexiának, diszgráfiának. Nehezen olvasnak vagy nem értik, amit olvasnak. Csúnya az írásképük, rossz a helyesírásuk.
Ügyetlen a mozgásuk, rossz a mozgáskoordinációjuk, gyakran elesnek vagy nekimennek dolgoknak, rossz az egyensúlyérzékük.
Túlmozgásosak, képtelenek végig ülni a tanórát, zavarják annak menetét; figyelmetlenek.
„Szétfolynak” az iskolapadban, állandóan támasztják a fejüket, térdelve ülnek a széken, kidugják a nyelvüket írás/rajzolás közben (fennmaradt csecsemőkori reflexekre utal).
Valamilyen kódot kaptak vagy fennáll a gyanúja, hogy idegrendszeri értetlenséggel élnek pl. Autizmus spektrumzavar, Asperger-szindróma, hiperaktivitás, ADHD, SNI…
Iskolaéretlenek.
Rajzkészségük, finommotorikus, grafikus készségeik elmaradnak kortársaikétól.
Nagyon elfáradnak az iskolában, délután már kezelhetetlenek.
Kevés időt töltenek a szabadban, természetben; mozgásszegény környezetben élnek.
Szenzoros feldolgozási problémával küzdenek (pl. bizonyos dolgok tapintásától irtóznak).

Miért pont az erdőben?

Egy tornaterembe bezsúfolt 6-8 fős fejlesztő órán képzeljük el, hogy meleg van, késő délután van, mert ugye óvoda idő után mennek a gyerekek. Fáradtak, dekoncentráltak és egyébként is gondjuk van a figyelem fenntartásával. Ilyen helyzetben feladatban tartani őket és egy előre tervezett feladatsoron végigvinni őket senkinek sem kellemes, legfőképp a gyerekeknek nem.
Az erdőben teret kapnak, ahol levezethetik fölös energiájukat és játéknak fogják fel, hogy tyúklépésben sétáljanak végig egy kidőlt fatörzsön, ezért kevesebbet kell fegyelmezni őket, nekik is kevésbé frusztráló.
Az erdőben friss levegő van, kevésbé terjednek a bacilusok, a szabadtéren végzett mozgás immunerősítő hatású.
Az erdőben „jó ingerekkel” találkoznak és rengeteg ingerrel egyszerre, azaz egyszerre érzik az erdő illatát, látják, hogy az őszi erdő ezer színben pompázik, a tenyerükkel érzik a fa kérgét, miközben mászva egyensúlyoznak rajta.
Hisszük, hogy az erdő adta szenzoros ingerek méginkább segítik a munkánkat és a gyerekeket. Közben az sem elhanyagolható tény, hogy a gyerekek látják a természet változását és élvezhetik is azt, mert lehet, hogy anya mellett nem lehet a sárban, pocsolyában ugrálni, de mi külön kérjük is, hogy tegyék ezt 🙂

Mi történik ha rossz idő van vagy egy gyerek 2-3 hétig betegeskedik?

Nincs rossz idő, csak nem megfelelő öltözet, tartja a mondás. A hidegtől vagy egy kis záportól nem rettenünk vissza, azonban viharos időjárásban vagy tartós, nagy csapadékmennyiségnél természetesen nem visszük ki a gyerekeket. Rossz idő esetén a fejlesztő foglalkozást teremben tartjuk meg különböző fejlesztő eszközök segítségével. Betegség esetén van lehetőség pótlásra másik csoportokban, illetve a havonta egyszer tartott 2 órás ErdőTekergő túrán.

Csoportok és helyszín

Valamennyi ESMT foglalkozásunk a Péterhalmi-erdő – Közdülő úti bejáratánál indul és ide is érkezünk vissza.

OVIS csoport  (3 éves kortól)
Kedd 16.00-17.00

OVIS/ISKOLÁS csoport
Csütörtök 16.00-17.00
Nagy lemaradás esetén heti 2 alkalom javasolt, de más terápiák kiegészítéseként is végezhető.

Árak

Elem hozzáadva a kosárhoz.
0 elemek - Ft